bismillah

Sunday, March 8, 2009

NOL!!


rase cam hati kosong..
xterasa aper2..
bangun tido pas solat subuh
menitik air mata
sebab??
xtaw naper..
tetibe rindu kat rasullullah
arie nie jerk kew??
ntah la..
siusli hari nie kosong hati..
jiwa terasa dirobek2..
sebab takut cintaku xdibalas..
tapi cepat2 aku sedar..
saper la aku nie..
kerdilnya aku nak dibandingkan dengan BAGINDA
sebab tu aku duduk bersendirian..
selawat ke atasmu
sambil mengenangkan akhlakmu,sifatmu..
tapi aku xmampu menahan sebak..
ternyata BAGINDA lebey menyayangi umatnya daripada aku menyayangi BAGINDA
saat menghadapi sakaratulmaut..
aku xboley nak bayangkan betapa sayangnya BAGINDA pada umatnya..
tapi aku??
susah nak ditafsirkan dan ditaksirkanan
kerna aku nie hamba yang lemah dan hina..
cuma..
aku..aku rindu pada rasullullah..
tidak seorg pun yang mampu merubah cintaku pada BAGINDA
aku ingin mendekatimu..
walau sekejap
biarpun didalam mimpi..

hari ini 12 rabiulawal hari bersejarah
lahirnya seorang manusia agung..
bulan rabiulawal bulan dukacita
pemergianmu ditangisi umat islam..
biarpun begitu..
cinta dan rindu kami xpernah luntur walau sedikit pun

1 comment:

Wan Suhafifi Sukri said...

Slamat menyambut Maulidur Rasul..

Moga Baginda sentiasa hidup di hati kita, selawat ke atasnya sentiasa berkumit di bibir kita, sunnahnya sentiasa terwujud di dalam kehidupan kita, dan syafaatnya sentiasa dinanti oleh kita.