bismillah

Friday, February 1, 2013

Bedah buku



Alhamdulillah. Sempat saya refresh balik buku Ma’alim fi ath-thariq saat saya di Oral surgery. Memang benar kata orang kalau kita baca dengan hati maka buku itu akan bertambah menarik even first time dulu saya baca buku tu saya akan mengantuk. Dan saya terpaksa membaca kembali saat mahu menyampaikan pada seseorang sebab saya bukanlah seorang yang genius untuk mengingat balik.

Buku yang sangat sesuai untuk mereka yang nak bergerak saat jahiliyah masih ada dalam diri. Buku ni banyak membicara tentang akidah yakni identitas seorang muslim. Dan buku ini once kita baca akan mengalami proses transformasi yang sangat luar biasa. Buku yang luar biasa untuk mereka yang mahu menjadi hamba yang luar biasa!

Dan misi saya untuk bulan ini mahu menghabiskan 3buah buku dakwah since saya kat teratak kauthar sorang2 je yang tinggal. Adik2 pun dah pulang. So saya kene struggle jaga iman sebab once saya lalai, saya hanyut sebab mereka tiada untuk memerhatikan saya. Lets keep our mutabaah everyday!

Dan alhamdulillah saya sempat mengikut halaqah PKS. Hanya memerhati. Subhanallah sangat luar biasa! Keluarga mereka sanagt luar biasa. Er terasa diri kerdil sesangat. Kalau saya bicara pasal harian mereka tak cukup sehari untuk menulis. Pokoknya saya sangat terinspirasi dan mudah2an inspirasi itu mempengaruhi diri saya. Peace!

No comments: