bismillah

Sunday, November 16, 2008

AL QURAN JANTUNGKU..


..YA ALLAH AKU ADALAH HAMBA YANG SENTIASA MEMERLUKAN BANTUAN MU..
..BANTULAH AKU YA ALLAH..
..WAHAI SAHABATKU YANG KU KASIHI..
..KITA SELALU BERTANYA DAN MERAGUI KETENTUAN ALLAH..
..TAPI AL-QURAN TELAH PUN MENJAWAB..

kenapa aku diuji?
jawapan al ankabut 2-3

kenapa aku tidak dapat apa yang aku idamkan?

jawapan al-baqarah 216

kenapa aku diujiseberat ini?

jawapan al-baqarah 286
kenapa aku rasa kecewa?

jawapan al-imran 139

bagaimana harus aku hadapi?

jawapan al-baqarah 45
apa yang aku dapat dari semua?

jawapan al-taubah 111

kepada sesiapa aku berharap?
jawapan al-taubah 129
aku tidak dapat bertahan..

jawapan yusuf 12

"sebenarnya sahabatku.. kita sering kali mengeluh setiap ujian yang menimpa kita.. teringat lirik2 lagu nasyid.. yang kecil diperbesarkan.. apatah lagi yang besar.. jadi ana harap sahabat2 sekalian.. setiap kali ALLAH uji kita.. ingatlah bahawa ALLAH masih sentiasa bersamamu.. ALLAH masih menyintaimu.. cuma ALLAH meluahkan perasaan cintaNYA dengan cara mengujimu.. jadi balaslah persaan cintamu degan sabar dan solat.. nescaya sahabat sekalian tergolong dalam golongan orang2 beriman.. ameen rabbal alamin.. jadikanlah al-quran dan assunnah sebagai panduan hidup sahabat.. nescaya ALLAH akan sentiasa memberi hidayah kepadamu"

No comments: