Wednesday, March 18, 2009

renungan sebentar..(no title)


Kuteruskan langkahku menuju ke alam dakyah yang penuh dengan onak duri.Ana terhenti sejenak apabila tidak semena-menanya ana teringat kata-kata ustaz yang merupakan murabbi ana ketika di alam matrikulasi."sekarang para pendakwah terutama pendakwah muda memilih bulu,takut pada jihad,bila dengar sahaja ISA lintang pukang lari sebab takut kene buang kolej.Dulu waktu kami muda-muda di alam kampus,pelajar dengan pensyarah macam anak beranak.Kalau sibapa tu kene teruk belasah dengan ISA sianak lari pecut seratus meter selamatkan bapa.Biar sama-sama kene belasah.Sekarang ni nak tengok pelajar dengan pensyarah berjalan sama pun payah.Zaman dah berubah atau semangat anak muda kita makin luntur??".Persoalan yang diulang-ulang membangkitkan kemarahan para pemuda islam jika mendengarnya.Marah ke?siapa makan cili dia terasa pedas.Tepuk dada tanya iman.

teringat keluhan dan perlian dari seorang sahabat kepada ana:

"aku ni ilmu agama kurang, macam mana nak dakwah kat orang negara orang lak"
"dah lah aku ni pendiam, tak rajin nak tegur-tegur orang"
"Rajinnya kau buat kerja dakwah, aku ni tak mampu nak buat macam tu busy katakan"

Erkk..Tersentak dengan ayat yang terkeluar dari mulutnya.Tapi tidak mengapa.Telingaku sudah lali dengar perkatan itu.Yang selalu ana terdengar ialah keluhan mereka yang mengatakan ilmu di dada tak cukup, susah nak dakwah kat orang. thats right.Bukan semua orang lahir dari keluarga yang islamik.Tapi percayalah sesungguhnya hidayah itu milik ALLAH.Ada di antara kita mungkin sehari dua ini baru mula mengenal Islam secara menyeluruh.Teringat seorang senior KMPh kak wahyuni iaitu nama dahulu beliau Kerk Siau Ping(kak mintak izin ya paparkan nama).Sebenarnya tidak pernah bersua dengan kak wahyuni tapi cukup lah sekadar mendengar dari cerita para sahabatku.Kak wahyuni seorang penghijrah iaitu mualaf.Walaupun beliau mualaf ana rasa kan beliau cukup faham istilah dakwah malah lebih mengetahui dari orang yang sudah fitrah semula jadinya islam.Terasa pulak sebab kita yang dilahirkan mempunyai fikrah islam pun tidak cukup lagi membuktikan malah kadang-kadang kita sering merungut beban dakwah yang disandarkan pada kita.Walaupun, bergelar Muslimah baru beberapa bulan tetapi Kak Wahyuni sanggup memikul tugas berda’wah, cuba memberikan tunjuk ajar yang sebaiknya ketika itu.Ana yang agak baru mengenali erti perjuangan dalam dakwah pun terasa berat memikulnya ibarat besi 100KG menghimpit ana.Tapi kagum dengan semangat kak wahyuni yang sanggup memikulnya tanpa sekelumit rasa mengeluhnya.Boleh kukira berapa orang seperti kak wahyuni.

Lari dah tajuk.Berbalik dialog di atas,kalau rasa tidak mampu bawa dakwah,tidak perlulah memikulnya lagi.dah tahu sakit(tidak cukup ilmu) cepat-cepatlah cari penawar,jangan sakit dibiarkan sahaja.Just only topupkan ilmu dengan mambaca buku-buku,artikel-artikel,balik malaysia pergi kelas pengajian agama seperti baitul qura' ke?Anehnya, golongan yang selalu 'whining' mengatakan mereka tidak cukup ilmu agama ini,novel cinta tidak lekang dari genggaman mereka,masa yang ada diperuntukan untuk menonton drama korea.Pelikkan?lainlah kalau buku-buku agama yang ada dalam genggaman setiap masa agar ilmu berkenaan sesuatu cabang dalam Islam itu semakin mantap.Dah kata ilmu tidak cukup.Bila masa nak tambah ilmu lagi? Tapi lain pula jadinya. Sakit yang lama tidak diubati, malahan ubat lain pula yang dibeli. Parah ni. Mungkin diFK ada rumus sedemikian. Dan lebih pelik, golongan ini masih terus mengeluh dan meraung kesakitan dari penyakit lamanya yang tidak diubati. Ubat yang dicadangkan masih lagi tidak dibeli.

"Barangsiapa daripada kamu yang melihat kemungkaran, hendaklah dicegah dengan tangan (kuasa), seandainya tidak mampu, maka hendaklah dicegah dengan lidah (kata-kata), seandainya tidak mampu hendaklah dicegah dengan hati (tidak meredhai kemungkaran tersebut), maka yang demikian itu (mencegah dengan hati) adalah selemah-lemah iman"

"Sampaikan dariku walau satu ayat"

Lafaz-lafaz yang digunakan oleh Rasulullah dalam hadith-hadith ini adalah lafaz perintah umum kepada semua, maka sudah tentulah kewajipannya untuk semua orang termasuklah budak "berkapal",orang tua,orang muda,pengemis,dan student.

tapi agak terkilan dengan segelintir sahabat diluar sana yang terlibat dalam kerja dakwah ini,ada kesedaran dalam berdakwah.Sudah mula kerja-kerka dakwah tapi still mengeluh tentang mutu dakwah (terasa lak). Ya, kita memang sentiasa inginkan agar dakwah kita bukan setakat melepaskan batuk di tangga. Kita inginkan agar dakwah kita terkesan dalam hati orang yang didakwahkan. Kita inginkan agar dakwah kita efektif,dengan cara kita. Tapi sejauh manakah usaha kita untuk menjadikan dakwah kita efektif kalau yang kita mampu hanya mengeluh sepanjang jalan dakwah?dan kita hanya mengharapkan idea orang lain tanpa kita mengeluarkan idea kita sendiri.Jika dakwah yang kita jalankan gagal,adakah anda akan salahkan orang lain.?.?Cuba anda nyanyikan lagu oh bangau


Bangau oh bangau,kenapa engkau kurus?
Macam-mana aku tak kurus,
ikan tak mahu timbul.

ikan oh ikan.kenapa kau xmahu timbul,
macam mana aku xmahu
timbul
rumput panjag sangat

Rumput oh rumput,kenapa engkau panjang?
Macam-mana aku tak panjang,
kerbau tak makan aku.

Kerbau oh kerbau,kenapa tak makan rumput?
Macam-mana aku nak makan,
perut aku sakit.

Perut oh perut,kenapa engkau sakit?
Macam-mana aku tak sakit,
makan nasi mentah.

Nasi oh nasi,kenapa engkau mentah?
Macam-mana aku tak mentah,
api tak mahu menyala.

Api oh api,kenapa engkau tak mahu menyala?
Macam-mana aku nak
menyala,
kayu api basah.

Kayu oh kayu,kenapa engkau basah?
Macam-mana aku tak basah,
hujan timpa aku.

Hujan oh hujan,kenapa timpa kayu?
Macam-mana aku tak timpa,katak panggil aku.
Katak oh ka
tak,
kenapa panggil hujan?

Macam-mana aku tak panggil,
ular nak makan aku.
Ular nak makan aku.

Ular oh ular,
kenapa nak makan katak?

Macam-mana aku tak makan,
memang makanan aku.
Memang makanan aku……

masih nak salahkan ular lagi.Memang makanan dia.Macam itulah kehidupan kita dalam kehidupan berdakwah.Tidak boleh nak salahkan orang lain.Sebaliknya muhasabah balik.Ambil yang jernih jangan buang yang keruh tapi jadikan ia satu pengajaran buat kita.Teringat nasihat seorang sahabat tentang 2 perkara yang kita mesti lupa:
  • lupakan kebaikan kita pada orang lain.
  • lupakan kepahitan yang orang berikan pada kita.
2 perkara yang kita mesti ingat:
  • ingat kebaikan orang pada kita
  • ingat kepahitan yang kita beri pada orang itu

Endingnya,kalau sikap kita tak peramah, ringan-ringankanlah mulut agar lebih peramah dan mesra rakyat. Kalau malas keluar rumah ziarah, rajin-rajinkanlah diri bergerak ke rumah-rumah sahabat untuk mengukuhkan silaturrahim. Rajin-rajinkanlah pergi usrah.Whining won't take you anywhere. Ia tidak membawa anda ke mana-mana apatah lagi memantapkan usaha dakwah anda. Bahkan ia akan memundurkan usaha dakwah anda di samping membuang masa. Islam ini disebarkan dengan kerja, kerja, kerja tanpa noktah.Tapi jangan letakkan kesibukan anda dalam kerja dakwah sebagai punca anda gagal menjadi pelajar cemerlang. Istiqamah selalu.Tinggalkan rintihan dan keluhan anda.Mari kita sama-sama memantapkan jalan kerja dakwah kita demi islam tercinta.

p/s 1:Dalam proses menyebarkan dakwah secara berperingkat-peringkat.Sasaranku adalah golongan yang tertindas yaitu orang gaji. Tapi terbalik pula dulu orang berdakwah ketuk pintu rumah untuk sebarkan dakwah,tapi dalam kes ana lak bibik tu lak ketuk pintu nak suruh ajar ngaji.YA ALLAH lekanya aku dalam melaksanakan amanahmu.Sesungguhnya manusia sering kelupaan.T0 my anak usrah harap ukhwah kita saling berantai2 dan berikat2 dan bersimpul2.


p/s 2 :nak sebarkan dakwah,amar makruf nahi mungkar kat mereka tidak boleh secara paksa.Ajaklah mereka dengan senyuman bukan paksaan.Contohilah akhlak RASULULLAH ketika dibaling dengan batu BAGINDA mampu tersenyum dan tersenyum. Islam tidak mengajar paksaan tapi diajar kelembutan dalam tegas bila berdakwah. Doaknlah mereka agar dikurniakan hidayah taufik oleh ALLAH. Kita sebagai kawan/sahabat hanya mampu berdoa dalam tangisan embun.

p/s 3:aku nak promote silat merpati putih kat sini.Saper rase nak join tinggalkan komen anda.saper xnak join tinggal jejak je lah.Bagus saper yang ader lelah,sukar tido,maslah migrain. Tolong kak ekin promote sebab aku pun join skali..mase yang luang ni baiklah buat kerja yang berfaedah sikit..silat juga salh satu method yang digunakn untuk menjaga kesehatan. Gsatu nak madu pun boley pesan.boley ambil dulu bayar kemudian..25k rupiah saja..tolong promote tuk exco kebajikan PKPMI-CM..demi kesehatan umat islam..

Wednesday, March 11, 2009

RAMAI NYA ANAK MELAYU MURTAD..



Pernah dengar cerita Aisyah Bukhari yang murtad tak lama dulu? Suratkhabar banyak menutup kes ini kononnya untuk menjaga perkauman, tak nak terjadi kacau bilau. Kes Aisyah yang murtad dan banyak kes murtad lain ditutup sedemikian rupa atas alasan bercinta, ikut boyfriend.

Cerita yang akan saya bawa ini agak panjang tetapi sekiranya kamu seorang Islam yang peka dan sayangkan agama kita Islam, buatlah sesuatu, paling kurang fowardkan email ni kepada saudara kita yang tak tahu menahu. Ataupun selemah-lemahnya, berdoa agar kita semua serta saudara-saudara kita terselamat daripada fitnah akhir zaman yang paling besar ini.

Ini bukan cerita rekaan saya tetapi hanya petikan dari ceramah yang saya dengar dari mulut pegua mbela kes ini Zulkifli Nordin di Madrasah Hidayah. Murtad dikalangan orang Melayu kini sudah menjadi ancaman kepada kita. Indeks pencemaran akidah mengikut jabatan statistik dan perangkaan Tahun 1989 aje, 4776 orang Melayu mohon tukar nama dari Melayu kepada bukan Melayu atas alasan keluar dari Islam.

Tahun 1997, bila Saari Bustamah mengambil alih jawatan mufti dari Datuk Hashim Yahya, perkara pertama yang disentuh adalah murtad. Menurutnya sehingga Julai 1997, 3,000 orang murtad di KL sahaja. Tahun 1998 saja, 516 orang sudah murtad. Aisyah bukan kes pertama murtad, sebelum ini dah beratus kes timbul tetapi ditutup oleh pihak tertentu.

Setakat kes Aisyah, dah 40 fail murtad dikendalikan oleh saudara kita Zulkifli Nordin. Mengapa kes Aisyah ini kita rasa ralat sangat? Kes ini satu simbol yang tunjukkan pada kita orang Melayu. Sistem pertahanan akidah kita amat rapuh. Akidah kita diserang ditubi dari segala sudut. Yang kita tak nampak dengan menggunakan system perundangan dan kehakiman kita sendiri.

Kes ini boleh dilihat dari 2 sudut.

1. Bagaimana orang macam Aisyah boleh murtad
2. Bagaimana orang kafir laknatullah boleh menggunakan sistem hakiman kita untuk merampas anak orang Islam untuk dimurtadkan?

Apa yang berlaku kepada Haji Bukhari setelah 25 tahun didik anak dengan pengisian Islam yang hebat. Sedang dia mengimamkan sembahyang terawih di masjid tahun 1997 anak dia sedang dimurtadkan dirumah.

Aisyah adalah gadis Melayu biasa yang didedahkan dengan ilmu yang sepatutnya. Dalam keadaan macam tu, dia takkan murtad. Dihantar ke sekolah agama, dia belajar hingga tingkatan 6 atas dan boleh melayakkan diri jadi ustazah kalau dia hendak, dan layak melanjutkan ke peringkat Universiti Al Azhar kalau dia hendak. Dia dibesarkan dalam suasana yang bapanya imam. Datuknya juga imam yang dah berpuluh tahun imam Haji Tahir. Dia juga hafal surah Yasin. Dalam ertikata, tahu ayat apa, surah ke berapa yang dibacanya, ayat apa yang jadi azimat, semua dia tahu. Itu hebatnya Aisyah. Surah Sajadah pun dia hafal . Masuk ITM dia terlibat dalam gerakan Islam. Dia didedahkan dengan gerakan Islam, dia tahu kelemahan-kelemahan Bible. Dari segi keterampilan, dia budak perempuan Melayu seperti biasa, pakai tudung dengan baju kurung bunga-bunga. Takde apa yang pelik pada dia, duduk di lembah keramat AU5C. Kakak dia pun macam itu juga keterampilannya. Tiap-tiap hari telefon bapanya lapor isu terkini. 2 tahun di KL begitu. Hari terakhir dia telefon 19 Nov 1997, "Assalamualaikum ayah! Ni Intan (nama manja) cakap. Intan nak bagitahu, Intan dah kristian."

Bayangkan hati seorang bapa. Kita sendiri heran macamana dia boleh murtad. Aisyah adalah simbol anak Melayu yang telah dididik dengan begitu rupa boleh murtad. Apa yang Haji Bukhari boleh buat? Airmata sahaja modal dia. Masuk TV menangis, keluar radio menangis, pergi forum menangis apa yang dia boleh buat? Semua dokumen mahkamah akan jadi bahan arkib termasuk permohonan kafir laknatullah itu minta Aisyah dibebaskan untuk dimurtadkan.

Butir asal permohonan......

Permohonan ini dibuat oleh Lennet Teoh Hui Leong seorang peguam Cina Kristian. (Read Herbes Corpes bawah bab 36 kanun acara jenayah). Tujuan untuk membebaskan seorang yang didakwa ditahan secara salah. Sebarang permohonan seperti ini perlu bagi sebab mengapa didakwa tahan secara salah. Permohonan dibuat bawah bab 36 atas alasan Article 11 Perlembagaan Persekutuan. Iaitu hak kebebasan beragama. Tiada langsung soal kahwin timbul. Permohonan tu menyatakan, perenggan 6, bertarikh 28 November 1997 di Makamah Tinggi Malaya Kuala Lumpur bahagian jenayah.

Sebab yang dia beri, "Saya Lennet Teoh Hui Leong telah dilantik oleh Nur Aisyah untuk memberi nasihat kepadanya berkenaan dengan pertukaran agamanya kepada Kristian dan atas arahannya saya telah menyediakan surat sumpah untuk Nur Aisyah menolak dan meninggalkan agama Islam."

Perenggan 23: "Saya Lennet Teoh percaya bahawa Nur Aisyah sedang dikurung secara salah oleh keluarganya. Saya percaya tindakan ibubapa, abangnya dan bapa saudaranya telah melanggar hak kebebasan Nur Aisyah menganut agama pilihannya iaitu Kristian Khatolik".

Kita tak boleh buat apa-apa sebab article 11 Perlembagaan Persekutuan menyatakan mana-mana warganegara Malaysia yang telah cukup umur (18tahun) berhak mutlak menukar agamanya. Itulah perlembagaan kita yang memerdekakan orang Melayu kita tahun 1957. Perlembagaan itulah juga yang menjerut kita sendiri. Adakah anak cucu kita akan selamat dengan perlembagaan itu? Bila berlaku pertembungan antara hukum syara' dengan undang-undang sivil, undang-undang syara' akan terbatal. Maksud agama rasmi kita Islam adalah acara-acara rasmi hendaklah dibuat mengikut cara Islam. Contohnya perlantikan sultan, rasmi parlimen dll. Tak lebih dari itu. Bab kehidupan, politik, ekonomi.... semua tak termasuk.

Article 4 pula menyatakan: "Mana-mana undang-undang yang bertentangan yang bercanggah dengan perlembagaan ini adalah batal dan tidak sah. Ini termasuklah hukum syara'.

Contoh kes Hartina Haji Kamarudin.

Pada masa ceramah ini dibuat, Haji Kamarudin ada dalam lokap, didakwa mencederakan seorang Hindu kafir laknatullah kerana memurtadkan anaknya. Anak yang dibela selama 18 tahun dengan begitu susah payah datang ke Rumah dalam keadaan Hindu.

Haji Kamarudian seorang penjual sate di Perak. Beliau lepaskan anaknya selepas 18 tahun ke KL untuk cari kerja. Tak terlintas langsung di kepalanya anaknya akan murtad. Tak sampai 9 bulan, Hartina balik ke restoran bapanya dalam keadaan Hindu dengan nandek kat dahi. Bukan itu saja. Anak yang dimanjakan begitu rupa balik mencabar bapanya, bawa boyfriend dan kawan-kawan boyfriendnya sambil berpeluk-p eluk dalam keadaan dia pun dah Hindu dengan nandek. Haji Kamarudin takek si kafir tu kat tengkuk. Menggelupur dia depan kedai tu.

Haji Kamarudin juga dipelupur oleh kawan-kawan si Hindu tu sampai nak pengsan. Adik lelaki Hartina umur 16 tahun turut kena belasah kerana nak menyelamatkan akidah kakaknya depan kedai tempat bapanya meniaga.

Apa Hartina buat masa tu? Hartina papah kekasihnya dan biarkan bapanya menggelupur sendirian. Tak cukup dengan itu, dia pergi ke balai polis buat report bapak dia pukul boyfriend dia. 14 hari Haji Kamarudin dengan adik lelaki Hartina merengkok dalam lokap sebab report anak kesayangannya yang mempertahankan kekasih Hindunya. Tak cukup dengan itu disaman pula bapanya 3 juta. Remuk hati seorang bapa yang diheret ke penjara kerana anak sendiri. Tak cukup lagi, dia telah menghina bapanya dengan menukar nama Hartina Haji Kamarudin kepada Nivasni Rajeswari. Nama Hindu.

Semasa masih terlantar kat hospital (akibat dipukul binatang Hindu laknatullah), Haji Kamarudin ditangkap polis semula sebab Hindu laknatullah ditembak oleh seorang yang tak dikenali. Jadi, Haji Kamarudin, anaknya dan anak saudaranya kena kurung masuk lokap kerana menjadi suspek utama kes tembakan tersebut. Anak yang ditatang begitu rupa akhirnya menyebabkan dia merana dalam keadaan hina di dalam negara yang negara Islam!! Haji Kamarudin juga dikenakan berbagai tuduhan. Setakat itu saja, 4 tuduhan.

Yusof Qardawi dalam kitabnya menyatakan hendaklah mempertahan akidah hatta dengan nyawa sekalipun. Itu yang Haji Kamarudin buat dalam mempertahankan hukum Allah, dilokap sedemikian rupa.

Lagi satu kes lain saudara baru kita, nama Yusof bin Abdullah, nama asal Hindunya Santana. Ada seorang isteri, namanya apa entah. Ada anak lelaki, nama Sunjay kalau tak silap. Usia 2 tahun masa tu. Ajak isterinya masuk Islam. Abangnya telah lebih 20 tahun masuk Islam. Isterinya kata �eh!� Yusof bawa anaknya sekali masuk Islam dengan nama Mohamad Syazani bin Yusof. Dia hidup 2 beranak tu selama 2 tahun. Lepas 2 tahun si minaci datang semula dan bawak lari anak ini ke KL dengan boyfriend barunya. Yusof tak tahu apa nak buat, dia minta mahkamah syariah Alor Setar keluarkan perintah penjagaan hak ke atas anaknya.

Mahkamah pun bagi. Dia pun datang ke KL dan ambil balik budak tu. Si emak ni pergi mahkamah tinggi KL mintak hak jaga anak. Mahkamah tinggi bagi pada si minachi ni. Heran sungguh. Bila si minachi ni tak dapat nak ambil balik budak tu, dia pergi report polis. Tahu polis buat apa? Cari Yusof dan tangkap! (padahal Yusof dapat hak penjagaan daripada mahkamah syariah Alor Setar). Yusof masuk lokap 8 hari.

Lepas tu polis ambil balik budak tu kasi pada emaknya. Hari ni, budak tu kembali jadi Hindu. Tak cukup dengan itu, kurang ajarnya si minachi ni, dia minta pulak mahkamah tinggi batalkan perintah jagaan anak yang dikeluarkan oleh makamah Syariah Alor Setar yang diberi pada Yusof.

Dalam kes Suzie Teoh, seorang budak perempuan dari Kelantan umur 16 Tahun telah peluk Islam atas kerelaan sendiri. Bapa dia tak suka, lepas tu saman anak sendiri dan saman Majlis Agama Islam Negeri Kelantan, heret anak dia ke mahkamah persekutuan. Dia mohon pada makamah, agar istiharkan anak dia masuk Islam tak sah.

Masa tu, Tun Salleh Abas yang jadi hakim. Beliau seorang yang alim dan warak. Bila dihadapkan dengan kes Suzie Teoh, menangis Tun Salleh Abas. Terpaksa buat perisytiharan. "Dibawah Perlembagaan Persekutuan, hak seorang anak tertakluk dibawah jagaan ibubapanya selagi belum cukup 18 tahun. Kalau nak tukar agama, kena minta kebenaran ibu bapanya. Semasa Suzie Teoh masuk Islam, berumur 16 tahun. dia tak sah peluk Islam." Atas kearifan dan iman Tun Salleh Abas, dia simpan fail tu dalam lacinya selama 2 tahun.

2 tahun kemudian, lepas hari jadi Suzie Teoh yang ke 18 tahun, dia buka balik kes itu dan bagi peluang Suzie isytiharkan agamanya sendiri. Penuh mahkamah nak tahu kes tu; wartawan tempatan, wartawan asing semua nak dengar keputusan. Terketar-ketar budak tu. Baru umur 18 tahun. Sambil menangis, budak tu kata " Saya yang arif, kekal dalam agama saya, saya masih nak nama Nur Aini." Maka Tun Salleh Abas pun dengan bangga mengisytiharkan Islamnya sah dengan namanya Nur Aini. Selamat akidah seorang budak. Sebab itu jugalah Tun Salleh Abas kena buang atas 5 tuduhan. Tuduhan kedua atas sebab melengahkan kes seorang budak tanpa sebab selama 2 tahun. Itulah harga yang Tun Salleh Abas terpaksa bayar.

Kes terakhir sekali yang paling teruk, kes saudara Ibrahim, isterinya Siti Solehah dan anak perempuannya usia 5 bulan mati dipancung kerana tidak mahu kembali kepada agama asalnya, Hindu. Pada malam hari Valentine 14 Februari, pada waktu anak Melayu bertukar tukar bunga di Dataran Merdeka. 3 Saudara kita mati dipancung dalam sebuah kontena demi mempertahankan agama.

Peristiwa 13 Mei tercetus apabila seorang budak Melayu dibunuh kerana dia Melayu bukan kerana dia Islam. Dalam sejarah Melayu, tiada lagi orang Melayu dibunuh kerana Islam. Semuanya sebab Melayu. Inilah pertama kali.

Jika kita sorot semula sejarah Islam Yasir, bapa kepada Amar diseret di hadapan. Amar diugut supaya tukar agama. Kalau tidak, bapanya Yasir akan dibunuh. Amar kata, "Allah hu Ahad". Terus Yasir kena pancung di padang pasir. Kemudiannya, Sumaiyah ibunya juga disula dari bawah tembus ke jantung. Mampu berkata "Allah hu Ahad". Berlari Amar menemui Rasullullah SAW. Dan akhirnya, mengikut sejarah, Amar menjadi seorang mujahid berperang bersama Rasullullah SAW. Itu zaman puak Quraisy kafir laknatullah berkuasa. Rasullullah SAW tiada kuasa lagi pada masa itu.Rasullulah tak boleh buat apa.

Dalam kes kita, bukan sahaja Ibrahim dipancung kepalanya sehingga putus, tak cukup lagi, tangannya juga turut dipotong. Sehinggakan Majlis Agama Islam Selangor terpaksa minta masjid mandikan jenazah saudara-saudara kita yang mati syahid itu.

Apalah dosa a nak kecil yang berusia 5 bulan itu? Ibrahim dan Siti Solehah bukan calang-calang orang. Ibrahim seorang saintis Pakar Geologi manakala isterinya Siti Solehah, seorang Pakar Botani. Tanda-tanda syahid jelas pada ketiga mayat tersebut. Walaupun 5 hari dalam peti sejuk darah masih memancut keluar pada ketiga-tiga mayat. Bayi yang berusia 5 bulan masih mengalirkan darah hangat seperti baru mati. Peluh terpercik pada dahi mereka. Mereka dikebumikan di kubur Bukit Kiara.

Kalau saudara semua tak mengalirkan air mata melihat kubur mereka bertiga terutama bayi yang berusia 5 bulan itu, mesti ada yang tak kena dengan hati kita. Hebat mana kita sehingga tak boleh mempertahankan saudara kita sendiri. Sedangkan Ibrahim telah melaporkan pada pihak polis dan Majlis agama yang dia diancam untuk dibunuh supaya kembali ke agama asalnya.

Dalam satu hadis yang berbentuk futuristik (masa depan), Rasulullah SAW berpesan "Bersegeralah kamu melakukan amalan soleh kerana akan datang kepad a umatku di suatu masa, satu fitnah yang begitu besar yang datangnya seperti satu kepingan hitam di malam gelap gelita tak nampak". Sahabat bertanya "Apakah fitnah besar itu ya Rasullullah?" "Fitnah itu adalah kamu akan lihat umatku di hari itu, di waktu itu,pada masa itu, pagi hari Islam, petang kafir. Petang Islam, pagi kafir balik." Sahabat bertanya lagi. "Mengapa begitu ya Rasullullah?" Rasullullah SAW menjawab, �Sebab dia jual agamanya dengan nilai dunia".

Imam Ghazali pernah berkata dalam perkara ini, "Akan datang fitnah murtad ini dalam keadaan seperti semut hitam di atas batu hitam di malam gelap." Mana nampak? Kecuali kalau jiwa kita tengok satu perkara dengan cahaya keimanan.

Bagaimana gerakan murtad ini berjalan di Malaysia sehingga kita tak nampak langsung. Gerakan Hindu kita tok sah sebutlah. Belum habis cakap, dah ada yang tunggu dengan parang kat luar. Gerakan Yahudi lagilah teruknya. Henry Ford (orang kaya yang buat kereta Ford tu) pernah menulis berkaitan Yahudi tahun 40an atau 30an dulu dalam bukunya "International Jew" (tak Silap saya).

Unsur Yahudi begitu tebal dalam masyarakat kita tapi kita tak nampak. Paling nyata, rokok yang orang kita hisap tu. Setiap satu batang itu ada saham kepada puak Yahudi. Tak de kilang rokok yang bukan Yahudi punya. Sapa yang hendak berenti merokok, ambil ni sebagai iktibar. Yahudi punya kerja, baru letak bola sebijik, 70 ribu Melayu tak sembahyang kat stadium Shah Alam. Belum kira yang kat rumah lagi.

Bab Kristian, lebih terancang, lebih terperinci lagi. Semenjak kalah dalam perang salib terakhir, iaitu dalam pemerintahan King entah apa nama ke 6 yang terakhir. Sebelum dia mati, dia telah berwasiat dan wasiatnya ada ditulis dengan emas di London. Dia berkata: "Kepada semua pemimpim-pemimpin Kristian, kita hari ini telah melakukan kesilapan besar, kita berperang dengan tentera Islam dengan pedang, bukan berperang dengan akidah yang ada pada mereka. Sebab tu Islam menang walaupun 30 ribu tentera mereka dengan 300 ribu tentera kita, mereka tetap menang sebab mereka (orang Islam) berperang kerana nak mati. Kita perang untuk hidup. Oleh itu, hendaklah kita tukar strategi. Melancarkan peperangan ideologi, fahaman dan budaya keatas orang Islam."

Wasiatnya berjaya dilaksanakan setelah King tu mati, 1492. kerajaan Islam Andalusia yang paling agung pada masa itu tumbang di tangan Kristian. 1511 kerajaan Islam Melaka tumbang, tak lama lepas tu, tumbang kerajaan Islam Pattani. Tak lama selepas tu, tumbang kerajaan Islam Kedah. Tak lama lepas tu, tumbang kerajaan Islam Mindanao. Lepas tu kerajaan Islam Acheh... semuanya satu demi satu.

Macamana benda ni boleh terjadi?

Sebab gerakan Kristian berdasarkan kepada 3G. GOSPEL,GOAL, GLORY. Pertama kitab dia, kedua kekayaan kita, ketiga menang terhadap Islam. Kalau kita tengok sejarah, Alfonso De Albuqueque bukan datang ke Tanah Melayu bawa tukang masak sebab nak rempah kari kita. Dia bukan makan kari, di a datang bawa mubaligh Kristian Francis Xavier (kalau saya tak silap eja), sebab nak sebarkan ajaran Kristian.

Bagaimana cara dia sebarkan Kristian nih?

Orang kita panggil, gerakan halus.Dia panggil semua mubaligh Kristian yang nak datang ke Asia ni. Dia guna kaedah "garam dan ragi". Garam sebagai perasa, ragi untuk penapaian. Contohnya ubi kayu. Waktu siang asalnya ubi kayu kita letak ragi, esoknya masih lagi bentuk ubi kayu tapi sebenarnya tapai. Maksudnya, dia kekalkan orang Melayu dengan identiti Islam. Hakikatnya kehidupan kita bukan cara Islam lagi. Cara inilah yang Rasulullah SAW kata macam kepingan hitam di malam gelita. Inilah yang Imam Ghazali kata macam semut hitam atas batu hitam di malam gelita tu.

Pertama, melalui sistem pendidikan. Di Malaysia, macam-macam sekolah dengan nama mubaligh Kristian. Convent itu, Saint ini. Menurut satu petikan seorang mubaligh Kristian pada masa itu yang ditulis semula oleh George Peters dalam sebuah buku tahun 40an. Kepada mubaligh-mubaligh Kristian yang nak datang ke negara kita, berkaitan pendekatan garam dan ragi". Pendekatan seperti ini tidak memerlukan seorang Muslim Melayu berkenaan meninggalkan system kemasyarakatan yang dituntut oleh agamanya. Sebaliknya orang tersebut hendaklah digalakkan terus tinggal dalam masyarakatnya. Justeru itu, ragi tetap ujud dalam keutuhannya. Dia akan menjadi bagaikan sebuah lampu (Kristian) yang diletakkan dalam gelap. Penyebaran agama Kristian nanti akan terserlah dalam sifat kerohanian, bukannya organisasi. Di rasa kesegarannya, bukan bersikap kalam. Dinamik dan etikal, bukan bersifat formalistik.

Pendekatan begini telah memperlihatkan kebaikannya. Lantaran ia tidak menganjurkan ahli Melayu tadi menjadi ahli baru Kristian yang formal, menyendiri terpisah dari masyarakatnya. Sebaliknya ia memberi laluan agar dapat dimasukkan semangat dan ajaran Jesus bagaikan sebutir ragi yang bertindak dengan proses penapaiannya ke atas seluruh masyarakat Melayu seluruhnya.

Ajaran Kristian akan bertindak melahirkan revolusi, justeru itu nanti, dapatlah dikatakan bahawa kita nanti akan memperolehi satu Kristian muslim Melayu tempatan yang mencerminkan Kristian muslim Melayu sejati.. "Sebenarnya dia ingin. Akan datang suatu masa nanti, orang Melayu sendiri tanpa dipaksa-paksa akan buat revolusi untuk menjadi Kristian. Cara kebajikan pulak... Hari ni sapa tak kenal kelab rotary yang cuci buah pinggang, kelab lion, bulan sabit merah, Saint John's Ambulans, sapa tak kenal palang merah. Mereka masuk dengan cara menghidupkan sekularisme. Sekularisma adalah satu cara mengasingkan agama daripada kehidupan. Itulah kita hari ni mengasingkan Islam daripada kehidupan dunia. Cara lain adalah dengan menghidupkan maksiat. Kita kena ambil tindakan samada dengan tangan, dengan mulut, atau paling lemah sekali, dengan hati.

Bangun malam buat sembahyang hajat agar kita semua diselamatkan dari fitnah besar ini. Paling kurang pun, fowardkan email ni kepada saudara kita yang lain yang tak tahu menahu tu. Kita kena peka. Ini semua tanggung jawab kita semua.

Di harap rahmat Allah dan doa-doa para waliullah dapat melindungi kita sehingga kita kembali ke sisi-Nya. Sementara itu, berhati-hatilah dalam apa jua yan g kita lakukan dan sentiasa beringat kepada Allah.

p/s: terkesima ku baca artikel ini..

COPY FROM:ustaz izuddin

Sunday, March 8, 2009

NOL!!


rase cam hati kosong..
xterasa aper2..
bangun tido pas solat subuh
menitik air mata
sebab??
xtaw naper..
tetibe rindu kat rasullullah
arie nie jerk kew??
ntah la..
siusli hari nie kosong hati..
jiwa terasa dirobek2..
sebab takut cintaku xdibalas..
tapi cepat2 aku sedar..
saper la aku nie..
kerdilnya aku nak dibandingkan dengan BAGINDA
sebab tu aku duduk bersendirian..
selawat ke atasmu
sambil mengenangkan akhlakmu,sifatmu..
tapi aku xmampu menahan sebak..
ternyata BAGINDA lebey menyayangi umatnya daripada aku menyayangi BAGINDA
saat menghadapi sakaratulmaut..
aku xboley nak bayangkan betapa sayangnya BAGINDA pada umatnya..
tapi aku??
susah nak ditafsirkan dan ditaksirkanan
kerna aku nie hamba yang lemah dan hina..
cuma..
aku..aku rindu pada rasullullah..
tidak seorg pun yang mampu merubah cintaku pada BAGINDA
aku ingin mendekatimu..
walau sekejap
biarpun didalam mimpi..

hari ini 12 rabiulawal hari bersejarah
lahirnya seorang manusia agung..
bulan rabiulawal bulan dukacita
pemergianmu ditangisi umat islam..
biarpun begitu..
cinta dan rindu kami xpernah luntur walau sedikit pun

Friday, March 6, 2009

4 my beloved sis


ukhtiku sayang
dikala diriku ini jauh
kau memanggil namaku disegenap sudut
tatkala dirimu sentiasa dihimpit
kakak mengirim doa pada bayu
agar mententeram kan jiwamu


sometime kau merajuk
kakak tampil hati memujukmu
bukan secara realiti
tapi secara maya
agar kau mengerti
betapa sayangnya
kakak padamu


Ukhtiku sayang
ketahuilah bisikan angin sentiasa menghantarkan kata rindu
Walau dulu sempat kakak berpikir
Apakah kakak benar-benar sayang padamu?
semalaman memikirkan hal ini
kerna jika kakak sayang padamu
sudah pasti hatimu kuletak dicengkerang mutiara
yang tidak bisa disentuh oleh siapa pun
tapi kini
dengan hanya sepatah perkataan yang ditutur
hatimu dirobek-robek
seolah2 kakak membencimu
TIDAK!!
kakak hanya memberi kata peringatan padamu
supaya kau tidak terleka dengan dunia yang fana
supaya kau bersemangat
ketahuilah kakak sayang padamu
doa kakak selalu mengiringi disisimu

ukhtiku
ketahuilah
ada yang tak pernah kakak buang
serangkai kenang kenangan
yang tergambar di gelap malam
yang tersimpan di pucuk dedaunan
sebagai bukti ukhwah antara kita
kerna ALLAH



p/s: isyh walau xrereti maner tulis puisi..hentam jelah tanda respon per yang terbuku dihati setelah baca blog my sis link