Saturday, January 17, 2009

MEDAN VS MALAYSIA


no feeling to say..ana rasa semua sahabat akan cakap seperti itu..mana tidak nya cuti yang diberi hanya 2 minggu untuk berholiday di kampung tidak terasa sekali tetapi oleh kerna masa yang pantas berlalu seperti semalam baru pulang dari medan..betulla "alwaktu kalsaif" (masa itu seperti pedang)..boleh membunuh dan terbunuh..rasa nak putarkan jam tu jerk..alangkah indahnya jika 10 hari dalam seminggu..alangkah bagusnya 28 jam sehari..dan alangkah bagusnya tak payah balik langsung ke medan..ana tewas dengan masa lagi..

"YA ALLAH sesungguhnya hamba MU ini seorang yang lalai,tercicir,pelupa, tidak bersyukur, tetapi dengan kelemahan yang hamba ada hamba jadikan ia kekuatan sebagai hala tuju untuk berjuang dibumi MU ya ALLAH..hamba akui ya ALLAH kadang2 hamba cemburu dengan masa..kenapa mereka berlalu begitu pantas sekali..tidakkah mereka kasihani hamba yang ketika itu tengah menagih kasih sayang dari ibu ayah..tidakkah mereka kasihani hamba ketika itu tengah memungut setitis ilmu di kala heningan pagi..tidakkah mereka kasihani sama hamba ini YA ALLAH..hamba tewas dengan masa..hamba tidak dapat mengejarnya walau hamba diberi seekor bura' sekalipun..hamba letih merayu pada masa supaya diberi peluang kembalikan masa yang telah berlalu..berlalu di bawa taufan la nina..tetapi hamba tidak akan putus asa dengan masa kerna suatu hari nanti masa akan tertewas dalam tangan hamba..saat hamba melangkah keluar pergi hamba berjanji pada diri bahwa suatu hari hamba dapat mengejarnya..tunngulah masa..hamba tidak akan mengalah pada kau..hamba akan gunakan segala ilmu alam..qiamullail,bacaan quran,mathurat,hafalan, ilmi tauhid, ilmu kalam dan segala ilmu di alam yang indah..hamba pasti dapat mengejar kau..wahai masa..tunggu dan lihat"..azam di saat ana melangkah pergi..harapan mak ayah tidak akan ana sia2 kan..perjuangan berteraskan aqidah dan fikrah yang satu harus diteruskan..berbekalkan semangat dan dorongan sahabat dari malaysia akan ana teruskannya..semua berlandaskan pada yang satu iaitu ALLAH..cuma yang dapat memisahkan jasad dan roh adalah sakaratulmaut..

saat menghitung masa untuk pulang ke medan..terdengar keluhan suara adikku "betul ke k.sau nak balik..xcakap pun kat adik..nanti sape nak ajar ngaji..nak ajar matematik..nanti saper nak tolong mak"..hati ana dah sebak.ana tidak dapt membendung perasaan ketika adekku merayu meminta untuk tangguhkan penerbangan..bukan sengaja mahu meninggalkan keluarga ku..tetapi banyak yang menuggu ku disana..dek kerna amanah yang terpaksa ditunaikan..ana gagah untuk bangkit setelah di "brainwash" oleh mak..semangat perjuangan yang ditiup oleh sahabat myfam ketika cuti itulah ana dapat bangun semula dari mimpi yang indah..jika engkau mengerti wahai adikku..aku pasti yakin engkaulah orang pertama yang berada di saf pertama menyokong aku..

dan kini..ana sudah berada di medan..bersedia menunaikan tanggungjawab as student..walau tidak ada semangat der kerna cuti semester1..akan ku gagah mengharungi..like cerita narnia lak (gara2 bahang narnia)..selamat tinggal malaysia..to my beloved sister..doakanlah kejayaan kakakmu..

p/s: xtaw naper suka sangat hari ini..sebab pas menang kot..xpown mak kol..dua2 rasanya..alhamdulillah pas dapat memenagi hati rakyat KT (adek aku lagi excited sebb di kt KT..spy xbley pakai langsung)..syabas di ucapkan pada PKR..

No comments: