bismillah

Wednesday, January 27, 2010

post 5 menit

.

bismillah hirrahmanirrahim..

salam ukhwah semua..
alhamdulillah masih menghirup lagi udara yang segar dan masih lagi meminjam nyawa dari NYA..
Syukur..

Sambil berjalan2 blog sahabat aku terpana satu ayat..Tidak diketahui dari blog siapa. Main tangkap muat sahaja.

"Believe in something, without seeing it, and working hard in order to really see it!"

Oleh kerna saya dalam periode "membaik pulih iman" :D maka ayat2 tarbiyah yang dilihat membuat saya makin sensitip dan tersentak lalu menyedarkan diri bahwa saya berada di alam yang nyata! ALhamdulillah saya masih tidak dipinggirkan. HU2

kenapa saya suka ayat ini?

Ayat di atas menerangkan konsep akidah. Salah satu modul yang diperjuangkan oleh Rasulullah yang berkaitan dengan soal akidah. Tidak guna kalau kita islam, tidak guna kalau kita jaga aurat tapi kosep akidah tak "bolot" 100% . Sebab kuasa akidah~percaya memainkan elemen yang sangat penting dalam kerja dakwah. Kuasailah buku maza yakni oleh fathi yakan. Insyaallah anda mampu kuasai bab akidah. Kuasai bab ini menyebabkan perasaan anda didorong suatu perasaan yang amat tenang. Akidah melibatkan iman. If akidah mantap insyaallah iman akan sehat walafiat.

kalau saya ada masa terluang saya akan bahas kan lebih lanjut tentang ini. Masa amat pantas.
wassalam.


.

2 comments:

✿qasru addini✿ said...

-believe in something, without seeing it and working hard in order to see it-

it's similar like concept of ihsan :)

maza yakni..i do love to read that book.and i love seerah to..have u ever read fiqh seerah by said ramadhan al-buti?
i learn how to understand seerah [not just read but knowing the hikmah behind the story] from that book :)

~smilling always~ said...

jgn lupe follow aku eh..