Wednesday, March 7, 2012

Stop!

Hati berbunga rasa tak sabar nak balik. Tapi bila fikir balik sempat ke? My research rasa ambil 2 minggu. And then submit analisa data. After this buat kesimpulan. Perbaikan. And sidang. Dan clinical pula bukak bulan 4. Sekarang siklus ada 12 orang, 4 orang diperlukan untuk cukup 16 orang. Pesan kat dorang tunggu saya kalau apa2 terjadi sebab memang saya nak masuk siklus tu. Memang tersangat. Allah permudahkanlah hambaMu ini. So after sidang, perbaikan n terus keja. Dan bila masa saya nak balik rumah.????

2 hari lepas sempat sms mak yang saya memang nak balik sesangat. Sampai jam 2 pagi air mata stil mengalir. Senget . Itu pun jadi munasabab. Nak balik sangat. Xtahu kenapa terasa nak balik sesangat. Dan semalam menjadi penentunya.

Meeting stat setelah saya mamai bangun dari tidur. Gara-gara kecewa sebab balik la ni. Hahaha. Sempat mimpi pasal mak abah lagi. After meeting saya dapat satu input yang sangat besar dalam hidup saya.

surah albaqarah ayat 155 : "dan kami pasti akan menguji kamu dengan sedikit ketakutan, kelaparan, kekurangan harta, jiwa....."

Bila cakap pasal murabbi. Jiwa saya bergetar. Layak atau tak belakang cerita. Muhasabah after meeting n tengok bulan. Dan saya sedar.."ALLAH pilih kau, ALLAH simpan kau dekat jalan ni..enak2 aja kau mau lari..kau pikir jalan ini untuk orag yang bersenang?". Bukan mudah ALLAH nak simpan kita kat jalan ini. Aku seorang hamba yang kosong tapi stil ALLAH pilih saya, ALLAH bagi peluang untuk pegang ramai mutarabbi.

tadabbur surah attaubah 24. "jika keluargamu yang kamu khuatirkan dan lebih cintai dari ALLAH dan jihadnya maka tunggulah keputusan dari ALLAH" ~ayat diolah sendiri~.. Jangan sampai ALLAH tarik balik hidayahNYA..fullstop.

Maka dengan ini saya berhenti untuk memikirnya. :) bye!

No comments: