bismillah

Wednesday, April 15, 2009

ahlan wasahlan

Salam perjuangan.Hari ini ana tak tahu kenapa gembira dan terharu sesangat.mungkin terkejut terima berita dari adik.First sekali terima panggilan dari adikku nabihah (die suh masuk nama die dalam blog) bahwa m.cik yang ke-9 nur asilah ibrahim (yang merupakan tempat ana bermanja waktu kecil dan tempat luahan rasa kesedihan) selamat melahirkn anak. Sempat juga menelefon mak lah (nama panggilan) selepas selamat melahirkan anak lelaki sulung beliau.Terdengar suara keletihan diiringi dengan kegembiraan.Isyh siapa xseronok dapat anak.Ana pun seronok dan gembira juga sebab ada seorang yang bakal jadi mangsa buli ana..HA..HA..Habis la balik malaysia nie teruk kene buli. Nama yang diberi Muhammad Aisy Rayyan (2 pown taw dari sumber yang diboley dipercayai saper lg kalau bukan k.cik). Ahlan wasahlan ya akhi to keluarga HIKMAH as cucu yang ke-48.

Dan lebih tergempar lagi siap masuk dalam paper. Mak lah mintax izin yer masuk dalam blog. copy paste jela yer. Ini die...

Impian Nur Asilah miliki anak tercapai


NUR Asilah Ibrahim berkongsi kegembiraan dengan Pakar Embrio, Zoe Lau Lok Hian (kiri) selepas berjaya melahirkan anak yang sihat melalui proses IVF di Pusat Perubatan Mahkota, Melaka, semalam. – UTUSAN/GAIE UCHEL


MELAKA 14 April – Penantian selama tiga tahun untuk mendapatkan cahaya mata begitu lama dirasai oleh pasangan suami isteri, Nur Asilah Ibrahim, 39, dan suaminya, Zainuddin Ismail, 36.

Bagaimanapun mereka tidak pernah putus asa dan cubaan menggunakan kaedah rawatan persenyawaan tabung uji (IVF) di Pusat Perubatan Mahkota (MMC) di sini pada tahun lalu, akhirnya membuahkan hasil.

Pada 6 April lalu mereka dianugerahi cahaya mata yang diberi nama Muhammad Aisy Rayyan dengan berat 2.7 kilogram.

Nur Asilah dan suaminya yang berasal dari Lubok China dekat sini merupakan pasangan yang ke-400 berjaya menimang cahaya mata melalui program IVF yang diperkenalkan oleh MMC sejak Julai tahun 1997.

Pasangan itu menggunakan program IVF pada 27 Ogos tahun lalu setelah didapati tidak boleh hamil secara semula jadi.

Menurut Nur Asilah yang juga seorang suri rumah, dia sangat gembira kerana akhirnya berjaya memperolehi cahaya mata selepas hampir setahun mencuba pelbagai rawatan termasuk kaedah pil.

‘‘Setelah hampir setahun mencuba pelbagai kaedah rawatan, akhirnya usaha kami untuk mendapatkan zuriat berjaya juga. Saya amat bersyukur dan berterima kasih kepada MMC yang bertungkus lumus membantu kami,” katanya ketika ditemui di MMC di sini hari ini.

Sementara itu, Zainuddin berkata, kelahiran Muhammad Aisy Rayyan menyerikan lagi kehidupan mereka suami isteri selepas percubaan untuk menimang cahaya mata melalui rawatan lain gagal.

Anggota tentera di Kem Terendak, Sungai Udang itu berkata, dia mengetahui mengenai program IVF di MMC melalui seorang doktor swasta di Cheng di sini tahun lalu.

‘‘Apabila saya mendapat tahu mengenai program ini, saya segera berbincang dengan isteri dan kami bersetuju untuk mencuba dan akhirnya, Alhamdullillah, usaha kami berhasil.

‘‘Semua ini juga tidak mungkin menjadi kenyataan jika tanpa usaha bersungguh-sungguh dan komitmen daripada pihak MMC sendiri,” katanya.


p/s1: to Muhammad Aisy Rayyan (susah gak nak sebut putar belit lidah,sal le m.lah xtrime cadangan k.sau bagi nama muhammad nabil kan senang..seb bek xnama ahmad zufar..kempunan la ko upal nak dapt partner nama sama..ha..ha). ahlan wasahlan ya adikku.sat lagi anda jadi mangsa buli (akan kami masukkan nta ke dalam program tamrin dianjurkan oleh keluarga hikmah...ade erk??)P.sir (p.cik ke-8) len kali wat satu pertubuhan untuk kanak2 ribena bawah under hikmah senang kami nak buli..HA..HA

p/s 2: isyhh..ni paling aku xsuke mempermote name budak nie..to adikku nabihah, k.sau dah masuk nama hang..jgn luper blnja makan..gsatu to upal..maner gmbar Muhammad Aisy Rayyan kater nak hntr..n to adik nurhidayah xdpt pown emel gmbr Muhammad Aisy Rayyan(taw la nak dapt PC dr abg zai) Kempunan nak tengok budak 2..seb bek der gmbr budak 2 dlm paper..

p/s 3: to mak lah ku sayang..tahniah dapt anak..xsia2 m.lah doa setp hari..mungkin itulah keberkatan doa m.lah ALLAH terima doamu..n caiyok!!selamat bertugas sebagai ibu mithali. Saya nabilah ab.karim sebagai cucu ke-15 (masih memegang title cucu paling femes..isyh der yg kene bom ngan bebudak nie) dan mewakili keluarga hikmah mengucapkan tahniah dan selamat bertugas sebagai ibu.he2..

6 comments:

Sufi Intelek said...

salam kak sau..
waa..mcam best je baca entri ni..dapat bayangkn sebuah famili yg besar dan bahagia..wahaha..

erm..xpernah rasa perasaan dapat ank buah cane..sepupu biasalah..hehe..

erm..anyway..macam x caya je mak cik asilah 2 masuk paper..fames gile laa...hihi..

mabruk lakum..tahniah2..akak tumpang gumbira..haha...

bila lagi nak balik mesia..mereka2 2 pasti tunggu utk dibuli..ahaks..(kita mmpunyai hobi yg sama)..:D..

balik nnti bagitahu tau...(style orang melaka cakap)..ahaks..

ok..blajau rerajin..jgn duk teringat kat umah je..hua3...

qamarunnajmi said...

to sufi intelek
kupikir sejenak..igtkan saper la yang bergelar sufi..upe nyer kak fie..caner YB sehat??he2
t k.sau gtaw biler blik..prepare yer tuk sambut aden balik..hu..hu
hobi kiter samer erk..xsangka nyer..ngah trauma ngan org buli..erk..
thenx sudi singgah..
bangga lak dpt famili yang besar lg bahgia..bahginyer..he2.. alhmdulillah

u.m.A.i~~ said...

hehe cucu plg peymes?!!! hehe sapa bg award nih..

Abu Khalifah said...

salam'alaik... hehe... pakcik pun nak nyebok gak la sbb makcik Fiey pun x pasal nyebok kat sini.. ;p x baik tau korang nak buli cousin baru pakcik tuh.. sepupu special lak tuh.. guna teknik yg julung kali dalam family.. Alhamdulillah dpt gak Mak lah menimang anak.. :D

qamarunnajmi said...

to u.m.a.i..
kakak..xtaw la saper yg bg award..perah santan sendr..he2..

to huzaifah
erkk..pak ci zai pown der gak..ala sekala-sekali buli..bukn slalu..kan2 kak fiey..hu..hu..

mutasyabiha said...

ek eler.. ni mmg nak kena..