Wednesday, November 11, 2009

~semalam~

malam yang sepi..
aku pikir sesuatu yang mustahil dari batas akal aku..
akibat gara-gara aku mengkaji ilmu phylosophy..
ilmu akal dan kalam..
kerna ku tahu aku amat jahil dalam bidang itu..
walau aku tak sehebat seperti "anda"
namun aku cuba untuk jadi seperti itu..
walau diri ku ini "tidak betul" sangat
namun aku tetap mahu ke arah itu..
aku nak kan pentarbiyahan..
aku berusaha..
walau ramai yang pandang serong ke arah ku..
aku makin galak ke arah itu..
percayalah aku still pegang pendirian ku n fikrah islam ku..
aku nak berubah..
ke arah itu..
walau ia mengambil masa yang sangat panjang..
aku tetap mahu mencuba..
sebab aku nak jadi..
"ahli phylosophy yang berjaya"
mustahil ke??


~semalam~

teguran itu tanda sayang

hepi besday 2 u (2x)
aku dalam hati doakn kebahgian kengkwan aku dibawah
walau bukan sefikrah dengan mu..
aku still doakn kamu dapat hidayah ALLAH..
senja menjelang..mgrb menghampiri..
ketawa yang mengilai2..
aku sabar lagi..
"setahun sekali" ku pujuk hatiku..
capai "enset" dan mulai mesej..
menegur nya tanda aku menyayangi mereka..
respon yang sungguh baik
tapi itu hanya 2 minit..
ketawa yang mengilai makin ligat...
aku sabarkan hati ini..
azan berkumandang..
terus mengambil wudu n menunaikan perintahNYA..
namun kesepian yang kuharap..
tidak jua muncul...
aku solat..
xkhusyu'..
beristighfar dalam hati..
niat semula n solat kembali..
namun aku xkhusyuk gak..
niat hati aku xnak mengundang persengketaan dengan mereka..
namun aku nie kan manusia biasa..
aku keluar..
n mengumpul tenaga ..
dan mula berteriak..
"woi ko pekak ke..kan da cakp jgn bising..aku nak solat pun xsenang!! hormat arrr seket"
walau mereka xendah..
namun aku pasrah..
kau ringan kanlah azab mereka YA ALLAH..
persoalannya..
"kenapa kau buat bising waktu aku nak solat?"
aku rasa kau tahu waktu tu waktu aku dengan ALLAH..
rasanya dah banyak kali sound...
mesej..teguran..kata2 yang berhikmah..
sampai aku dah x larat da..
pepasal kau xwat waktu siang..
tyme kiteorang keluar..
kenapa mesti waktu maghrib..
ahhh kau sengaja mengundang kemarahan aku..
kau sengaja suruh iblis2 menghasut aku
supaya terjadi persengketaan antari aku dan kau..
kau sengaja mengundang kemarahan aku kan..
supaya aku xkhusyu' dalam solat..
meruntuhkan tiang iman aku..
meregangkan hubungan aku dengan ALLAH..
syabas aku ucapkan pada kau..!!
syabas!!
kerna kau gagal..
aku teguh dengan iman aku...
ALLAH jadi saksinya
MALAIKAT menaugi aku saat itui..
kau keseorangan bersama iblis tercinta kau!!
ketahuilah...
aku lagi hebat dari kau..
kerna ALLAH menolong aku...
ALLAH maha mengetahui segala2nya...
~puas~



3 comments:

ummi adibah said...

wahhh makin mengganas sekarang.hihi.
wink.wink.

mutasyabiha said...

isyh2.. teruk juga budak bawah tu ek..
mereka nak release tension kot.. sabar.. dugaan..
dengar lagu rabbani ya..
'mana milik kita'..

qamarunnajami said...

to ummi adibah

makin mengganas ??
xlah..
post sebenarnyer 2 tuk diri saya gak..

to mutasyabiha..

dik..xper..sebenarnyer kak sau xkesa dorang nak wat bising ke nak menjerit ke 2 hak mereka n k.sau pun hormat mereka..tp tyme waktu mgrb 2 memang pantang..
2 jelah tyme kiter nak beribadah...
siang da bz..2 la memg terkilan sesgt2..ntah agak nyer terlampau lembut sgt kot dengn dorang..wallhualm..~nak muhasabah diri~ampunilah dosa2ku ya ALLAH